Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 26
Prospects (Paris), 2023-11, Vol.53 (3-4), p.287-297
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Ethical global citizenship education: From neoliberalism to a values-based pedagogy
Ist Teil von
  • Prospects (Paris), 2023-11, Vol.53 (3-4), p.287-297
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
SpringerNature Journals
Beschreibungen/Notizen
  • This article proposes an ethical global citizenship education (GCE) framework by offering the following five dimensions: values-creation, identity progression, collective involvement, glocal disposition, and an intergenerational mindset. Ethical GCE draws on a multiplicity of critical literatures to identify characteristics of each of these dimensions. It goes beyond neoliberal/market-driven principles toward ethical perspectives promoting social responsibility, justice, human rights, and glocal sustainability. With further theoretical development and strategies toward implementation, the framework has the potential to be deployed in future research and evaluation of the complex teaching and learning processes involved in GCE, particularly in a values-based perspective.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0033-1538
eISSN: 1573-9090
DOI: 10.1007/s11125-021-09571-9
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_8461396

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX