Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 1384

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Video game art reader
Ort / Verlag
Amherst, Massachusetts: Amherst College Press
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • In computing, overclocking refers to the common practice of increasing the clock rate of a computer to exceed that certified by the manufacturer. The concept is seductive but overclocking may destroy your motherboard or system memory, even irreparably corrupt the hard drive. Volume 4 of the Video Game Art Reader (VGAR) proposes overclocking as a metaphor for how games are produced and experienced today, and the temporal compressions and expansions of the many historical lineages that have shaped game art and culture. Contributors reflect on the many ways in which overclocking can be read as a means of oppression but also a strategy to raise awareness of how inequities have shaped video games.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781943208357, 1943208352, 9781943208340, 1943208344
DOI: 10.3998/mpub.12414517
Titel-ID: cdi_umichiganpress_fulcrum_10_3998_mpub_12414517_OA

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX