Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Economic development and cultural change, 2023-10, Vol.72 (1), p.159-206
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
When Private Beats Public: A Flexible Value-Added Model with Tanzanian School Switchers
Ist Teil von
  • Economic development and cultural change, 2023-10, Vol.72 (1), p.159-206
Ort / Verlag
Chicago: The University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Despite the increasing popularity of private secondary education in sub-Saharan Africa, little is known about the return. In this paper, I estimate a private school learning premium in Tanzania, using administrative exam records for 635,000 students. I compare secondary school students with their primary school classmates who achieved the same primary school exam scores and control for peer effects and unobserved ability. On average, private schools improve exam scores by 0.54 of a standard deviation in 2 years. A regression discontinuity design suggests that the effect is causal, and subject-specific estimates are all positive but higher for mathematics relative to Kiswahili and English.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-0079
eISSN: 1539-2988
DOI: 10.1086/718893
Titel-ID: cdi_uchicagopress_journals_718893

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX