Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 1468
Classical philology, 2020-07, Vol.115 (3), p.551-566
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Socrates’ Lesson to Hippothales in Plato’s Lysis
Ist Teil von
  • Classical philology, 2020-07, Vol.115 (3), p.551-566
Ort / Verlag
Chicago: The University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
University of Chicago Press Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In the opening of Plato’s Lysis, Socrates criticizes the love-besotted Hippothales’ way of speaking to, and about, Hippothales’ yearned-for Lysis. Socrates subsequently proceeds to demonstrate (ἐπιδεῖξαι) how Hippothales should converse with Lysis (206c5–6). But how should we assess Socrates’ criticisms of, and demonstration to, Hippothales? Are they defensible by Socrates’ own standards, as well as independent criteria? In this note, I first articulate and assess Socrates’ criticisms of Hippothales. Second, I identify, examine, and respond to puzzles to which Socrates’ demonstration to Hippothales gives rise.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-837X
eISSN: 1546-072X
DOI: 10.1086/708811
Titel-ID: cdi_uchicagopress_journals_708811

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX