Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 410
Object Lessons
Isis, 2016-12, Vol.107 (4), p.785-788
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Object Lessons
Ist Teil von
  • Isis, 2016-12, Vol.107 (4), p.785-788
Ort / Verlag
Chicago: University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • In his ingenious bid to restore grand narratives, Frans van Lunteren misleadingly implies that there is a single story to tell about the past. In its favor, his nontriumphalist and metaphorical scheme encourages contextualization and emphasizes objects rather than theories or individuals. Unfortunately, he has selected an arbitrary starting point, and his four emblematic machines—the clock, the balance, the steam engine, the computer—do not bear equivalent relationships to the particular period they are held to represent. This is important because metaphors readily solidify into reality, so that this model risks being interpreted as a progressive sequence of increasing precision and complexity that leaves little room for the biological sciences. Van Lunteren’s initiative might be extended by changing the time structure or by focusing on concepts rather than specific artifacts.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-1753
eISSN: 1545-6994
DOI: 10.1086/689768
Titel-ID: cdi_uchicagopress_journals_689768

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX