Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 109
The Journal of political economy, 2014-04, Vol.122 (2), p.282-318
2014
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The signaling value of a high school diploma
Ist Teil von
  • The Journal of political economy, 2014-04, Vol.122 (2), p.282-318
Ort / Verlag
Chicago: University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper distinguishes between the human capital and signaling theories by estimating the earnings return to a high school diploma. Unlike most indicators of education (e.g., a year of school), a diploma is essentially a piece of paper and, hence, by itself cannot affect productivity. Any earnings return to holding a diploma must therefore reflect the diploma’s signaling value. Using regression discontinuity methods to compare the earnings of workers who barely passed and barely failed high school exit exams—standardized tests that students must pass to earn a high school diploma—we find little evidence of diploma signaling effects.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX