Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 1289

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Naming ourselves, becoming neurodivergent scholars
Ist Teil von
  • Disability & society, 2023, p.1-20
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • In this paper we seek to restory what has been storied as “the problem of ADHD”. Informed by calls for a critical ADHD studies, we explore the possibilities of ADHD collective autoethnographic storytelling. Together we (en)counter narratives of ADHD. Within our collective writing space, from our ADHD/AuDHD bodyminds, we seek to re-story our ADHD/AuDHD. We map a field of critical ADHD research within social sciences and point out problems of outsider perspectives, stressing a need for insider perspectives. Our data consist of collective authoethnographic writings about ADHD. From the data we have explored our experiences of (En)Countering ADHD narratives, and a transition process which we refer to as from ”broken NT-scholars” to neurodivergent scholars, stressing the importance of ADHD:ers as independent as well as collective agents, and ADHD as epistemological standpoint within research.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0968-7599, 1360-0508
eISSN: 1360-0508
DOI: 10.1080/09687599.2023.2271155
Titel-ID: cdi_swepub_primary_oai_prod_swepub_kib_ki_se_154067802

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX