Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 98

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Playing Games with Tito: Designing Hybrid Museum Experiences for Critical Play
Ist Teil von
  • Journal on computing and cultural heritage, 2021-06, Vol.14 (2), p.1-26
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
ACM Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • This article brings together two distinct, but related perspectives on playful museum experiences: Critical play and hybrid design. The article explores the challenges involved in combining these two perspectives, through the design of two hybrid museum experiences that aimed to facilitate critical play with/in the collections of the Museum of Yugoslavia and the highly contested heritage they represent. Based on reflections from the design process as well as feedback from test users, we describe a series of challenges: Challenging the norms of visitor behaviour, challenging the role of the artefact, and challenging the curatorial authority. In conclusion, we outline some possible design strategies to address these challenges.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1556-4673, 1556-4711
eISSN: 1556-4711
DOI: 10.1145/3446620
Titel-ID: cdi_swepub_primary_oai_DiVA_org_uu_445187

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX