Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 36
Journal for research in mathematics education, 2011-03, Vol.42 (2), p.167-199
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Discourse Research in Mathematics Education: A Critical Evaluation of 108 Journal Articles
Ist Teil von
  • Journal for research in mathematics education, 2011-03, Vol.42 (2), p.167-199
Ort / Verlag
Washington: National Council of Teachers of Mathematics (NCTM)
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • There has been increased engagement in studying discourse in the field of mathematics education. But what exactly is a discourse, and how do researchers go about analyzing discourses? This study examines 108 articles from 6 international journals in mathematics education by asking questions such as these: In which traditions and in relation to which kinds of epistemological assumptions are the articles situated? How is the concept of discourse used and defined? How are mathematical aspects of the discourse accentuated?
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-8251, 1945-2306
eISSN: 1945-2306
DOI: 10.5951/jresematheduc.42.2.0167
Titel-ID: cdi_swepub_primary_oai_DiVA_org_mdh_11197

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX