Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2024-12, Vol.21 (1), p.31-15
2024

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Methods for dreaming about and reimagining digital education
Ist Teil von
  • International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2024-12, Vol.21 (1), p.31-15
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Utilising emancipatory approaches to educational technology in higher education allows welcoming creative and artistic modes of inquiry. This article presents two methods, a virtual makerspace and a guided fantasy story that were applied in a project concerned with rewilding higher education pedagogy. It is argued that the methods encouraged curiosity and care to address diversity and inclusion. They afforded mindfulness of individual needs and welcomed explorations of new directions that challenged potential biases (gender, race, disability or professionality). The article illustrates how these two methods may offer a safe space to dream and imagine educational spaces.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX