Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 30
Conclusion
Historical Development of English Learning Motivation Research, 2021, p.303-318
2021

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Conclusion
Ist Teil von
  • Historical Development of English Learning Motivation Research, 2021, p.303-318
Ort / Verlag
Singapore: Springer Singapore
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter focuses on the historical development of English learning motivation in Korea. In Chaps. 2, 3, and 4, the historical genesis of English learning motivation was investigated through the paths of significant historical events. Chapter 5 analyzes the progression of English education and the prime motive in China, Japan, and North Korea, respectively. Chapter 6 focuses on the recent advancement of English learning motivation in South Korea, including L2 motivation research influenced by activity theory, demotivation, teacher motivation, students’ competitive motivation, and the motivational languaging activity. Chapter 7 highlights five unique sociopsychological factors that created, maintained, and strengthened English learning motivation in (South) Korea.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9811625123, 9789811625121
ISSN: 2213-6967
eISSN: 2213-6975
DOI: 10.1007/978-981-16-2514-5_8
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_981_16_2514_5_8
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX