Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Discovering Hierarchical Relationships in Educational Content
Ist Teil von
  • Advances in Web-Based Learning - ICWL 2012, p.132-141
Ort / Verlag
Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Adaptive educational hypermedia necessitate semantic description of a domain, which is used by an adaptive engine to perform adaptation to a learner. The bottleneck of adaptive hypermedia is manual authoring of such semantic description performed by a domain expert mainly due to the amount of descriptions to be created. In this paper we present a method for automated discovery of is-a relationship, one of the most important relationships of conceptual structures. The method leverages specifics of educational content. The evaluation shows reasonable accuracy of discovered relationships reflecting in reduced domain expert’s efforts in domain model creation.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783642336416, 3642336418
ISSN: 0302-9743
eISSN: 1611-3349
DOI: 10.1007/978-3-642-33642-3_14
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_3_642_33642_3_14

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX