Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 41
Intelligent Interactive Multimedia Systems and Services 2016, 2016, Vol.55, p.577-586
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Opinions Analysis in Social Networks for Cultural Heritage Applications
Ist Teil von
  • Intelligent Interactive Multimedia Systems and Services 2016, 2016, Vol.55, p.577-586
Ort / Verlag
Switzerland: Springer International Publishing AG
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Social media provide a great amount of valuable information in the form of messages posted by users. Information extracted from posts can be considered like features giving insights about the preferences of users towards certain events. These features can be used to generate recommendations looking forward for upcoming events they might find interesting. In this work we present system for opinion analysis from tweets and recommendation of cultural heritage events. At this aim, we detect the events of interest from Tweets and propose a methodology for associating a sentiment degree with a tweet using NLP techniques.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3319393448, 9783319393445
ISSN: 2190-3018
eISSN: 2190-3026
DOI: 10.1007/978-3-319-39345-2_51
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_3_319_39345_2_51

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX