Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 167

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Data Mining and Analysis of NLP Methods in Students Evaluation of Teaching
Ist Teil von
  • Advances in Soft Computing, p.28-38
Ort / Verlag
Cham: Springer Nature Switzerland
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Student evaluations of teachings (SETs) are essential for determining the quality of the educational process. Natural Language Processing (NLP) techniques may produce informative insights into these surveys. This study aims to provide an overview of the various approaches used in NLP and sentiment analysis, focusing on identifying the top outcomes, models, and text representations used. Furthermore, we investigate NLP methods applied to a Spanish corpus of SETs, which is relatively uncommon, and discuss the application of less well-known tools in this scenario. In general, by showing the top models and text representations, especially in the case of a Spanish corpus, this study contributes to NLP and sentiment analysis. Additionally, it promotes research and interest in other languages that receive little attention.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783031476396, 3031476395
ISSN: 0302-9743
eISSN: 1611-3349
DOI: 10.1007/978-3-031-47640-2_3
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_3_031_47640_2_3

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX