Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 42
Psychoeducational Assessment
Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities, p.333-351
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Psychoeducational Assessment
Ist Teil von
  • Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities, p.333-351
Ort / Verlag
Boston, MA: Springer US
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Students with developmental disabilities (DD) display characteristics that present unique challenges to practitioners conducting psychoeducational assessments. Developmental characteristics can vary widely across disorders and among individuals with the same disorder. Evaluators must be prepared to respond appropriately to unique needs so that assessments validly inform educational decision-making for identified students. This requires a thorough understanding of how various psychoeducational assessment practices contribute to the decision-making process for students with disabilities. This chapter reviews the process and issues affecting the psychoeducational assessment of students with DD and the importance of linking assessment outcomes to intervention.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 0387329307, 9780387329307
ISSN: 1574-0471
DOI: 10.1007/0-387-32931-5_18
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_0_387_32931_5_18

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX