Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 24

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A critical interrogation of the prevailing teaching model(s) of English pronunciation at teacher-training college level: A Chilean evidence-based study
Ist Teil von
  • Literatura y lingüística, 2011, Vol.23 (23), p.213-236
Ort / Verlag
Universidad Católica Silva Henríquez
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The present qualitative study aims to, from a critical perspective, uncover the beliefs and attitudes that pre-service English teachers have with regard to diverse linguistic phenomena, viz. perceptions about English varieties, implications of a foreign accent in teachers of English, and the spread of English across the world. Similarly, it intends to unveil the factors that contribute to the establishment of such belief systems. The results show that highly stereotypical beliefs prevail with regard to varieties and accents of English, and that knowledge about the spread of English is rather meagre. Also, it becomes apparent that both implicit and explicit discourses used by teacher trainers exert a powerful influence on the construction of belief systems. Adapted from the source document
Sprache
Englisch; Portugiesisch
Identifikatoren
ISSN: 0716-5811
DOI: 10.4067/S0716-58112011000100012
Titel-ID: cdi_scielo_journals_S0716_58112011000100012
Format
Schlagworte
LANGUAGE & LINGUISTICS, LITERATURE

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX