Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 285
Advances in health sciences education : theory and practice, 2022-08, Vol.27 (3), p.893-913
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Ova-looking feminist theory: a call for consideration within health professions education and research
Ist Teil von
  • Advances in health sciences education : theory and practice, 2022-08, Vol.27 (3), p.893-913
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • The role of feminist theory in health professions education is often ‘ova-looked’. Gender is one cause of healthcare inequalities within contemporary medicine. Shockingly, according to the World Health Organisation, no European member state has achieved full gender equity in regard to health outcomes. Further, contemporary curricula have not evolved to reflect the realities of a diverse society that remains riddled with inequity. This paper outlines the history of feminist theory, and applies it to health professions education research and teaching, in order to advocate for its continued relevance within contemporary healthcare.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1382-4996
eISSN: 1573-1677
DOI: 10.1007/s10459-022-10108-8
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_8988912

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX