Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 114

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Scoping Review of Textbooks for Medical Spanish Education
Ist Teil von
  • Medical science educator, 2021-08, Vol.31 (4), p.1519-1527
Ort / Verlag
New York: Springer US
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Despite medical Spanish program proliferation to teach clinicians the language skills to communicate effectively with Spanish-speaking patients, course material selection remains a challenge. We conducted a scoping review to systematically identify medical Spanish textbooks, evaluate utility, and identify gaps. On average, language reviewers scored books lower than medical reviewers. Medical and language professionals present complementary perspectives to evaluating medical Spanish educational materials.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2156-8650
eISSN: 2156-8650
DOI: 10.1007/s40670-021-01333-8
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_8368469
Format
Schlagworte
Education, Medical Education, Review

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX