Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 4
Child development, 2020-09, Vol.91 (5), p.1548-1562
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Unraveling the Relation Between Reading Comprehension and Print Exposure
Ist Teil von
  • Child development, 2020-09, Vol.91 (5), p.1548-1562
Ort / Verlag
United States: Wiley
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The purpose of this study was to test the directionality of influence between reading comprehension (RC) and print exposure (PE), thereby estimating genetic and environmental effects of this relation. The sample consisted of 910 twins in fourth through ninth grades (Mage = 12.33 years, SD = 1.41) from the Florida Twin Project on Reading, Behavior, and Environment. Using direction‐of‐causation model in a twin design, results supported a direction of influence running from RC to PE. This relation was underpinned by genetic and environmental factors of RC as well as PE. Implications for reading education are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-3920
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.13339
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_7225047

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX