Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 2226

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
ASSESSMENT OF PROBLEM BEHAVIOR EVOKED BY DISRUPTION OF RITUALISTIC TOY ARRANGEMENTS IN A CHILD WITH AUTISM
Ist Teil von
  • Journal of applied behavior analysis, 2013, Vol.46 (2), p.507-511
Ort / Verlag
Bloomington, IN: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • A functional analysis suggested that the problem behavior of a 9‐year‐old girl with autism was maintained by gaining the opportunity to restore ritualistic toy arrangements that had been disrupted. Functional communication training and extinction produced clear decreases in problem behavior in 2 contexts: 1 in which we removed a play item, and 1 in which we merely relocated the item and blocked its rearrangement.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX