Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 1793

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teledermatology as pedagogy: Diagnostic and management concordance between resident and attending dermatologists
Ist Teil von
  • Journal of the American Academy of Dermatology, 2015-03, Vol.72 (3), p.555-557
Ort / Verlag
United States: Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • To the Editor: Teledermatology may serve as a platform for the education of dermatology residents. 1 – 3 Few studies have measured diagnostic 1 – 2 and management 1 concordance between residents evaluating patients in-person and attending dermatologists supervising residents via teledermatology. We report diagnostic and management concordance between resident and attending dermatologists responding to store-and-forward teledermatology consults submitted by primary care providers and discuss implications for resident education.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0190-9622
eISSN: 1097-6787
DOI: 10.1016/j.jaad.2014.11.011
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_4373645

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX