Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 158

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Peer Victimization and Social Alienation: Predicting Deviant Peer Affiliation in Middle School
Ist Teil von
  • Child development, 2014-01, Vol.85 (1), p.124-139
Ort / Verlag
Malden, MA: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Two prospective studies examined a theoretical model wherein exposure to victimization, resulting from early behavioral risk, heightens children's social alienation and subsequent deviant peer affiliation (DPA). Across Study 1 (298 girls, 287 boys; K–7th grade; 5–12 years) and Study 2 (338 girls, 298 boys; 2nd–6th grade; 8–12 years), children, parents, peers, and teachers reported on children's externalizing behavior and internalizing symptoms, peer victimization, social alienation, and DPA. Path analyses supported the proposed pathway: Peer victimization predicted social alienation, which then predicted DPA. Early externalizing behavior set this path in motion and made an independent contribution to DPA. This research identifies an important pathway through which externalizing behavior and consequent peer victimization launch children onto a risky social trajectory.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX