Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 4268
Trends in cognitive sciences, 2009-02, Vol.13 (2), p.65-73
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Socioeconomic status and the developing brain
Ist Teil von
  • Trends in cognitive sciences, 2009-02, Vol.13 (2), p.65-73
Ort / Verlag
Amsterdam: Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • Childhood socioeconomic status (SES) is associated with cognitive achievement throughout life. How does SES relate to brain development, and what are the mechanisms by which SES might exert its influence? We review studies in which behavioral, electrophysiological and neuroimaging methods have been used to characterize SES disparities in neurocognitive function. These studies indicate that SES is an important predictor of neurocognitive performance, particularly of language and executive function, and that SES differences are found in neural processing even when performance levels are equal. Implications for basic cognitive neuroscience and for understanding and ameliorating the problems related to childhood poverty are discussed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX