Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 81
Child development perspectives, 2008-12, Vol.2 (3), p.141-148
2008

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Emotions and the Development of Childhood Depression: Bridging the Gap
Ist Teil von
  • Child development perspectives, 2008-12, Vol.2 (3), p.141-148
Ort / Verlag
Malden, USA: Blackwell Publishing Inc
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • ABSTRACT— There is a gap between scientific knowledge about typical and atypical emotional development and efforts to identify and serve children’s mental health needs. The gap can be bridged with research that integrates clinical perspectives into the study of emotional development. This is illustrated in the current study by discussing typical emotional development in early childhood and how it differs from the atypical features of emotion seen among preschool‐aged children with depression. New research directions are suggested that integrate the study of typical emotional development with clinical evidence of risk for and presence of affective disorders in young children.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1750-8592
eISSN: 1750-8606
DOI: 10.1111/j.1750-8606.2008.00056.x
Titel-ID: cdi_pubmedcentral_primary_oai_pubmedcentral_nih_gov_2743416

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX