Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Perceptual and motor skills, 1971-04, Vol.32 (2), p.669-670
1971
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Video feedback in learning beginning trampoline
Ist Teil von
  • Perceptual and motor skills, 1971-04, Vol.32 (2), p.669-670
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
1971
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • This study explored (i) the effect of visual feedback (supplied by video-tape) compared with verbal feedback in learning beginning trampoline; (ii) the effect of verbal ability on Ss' interpretation of feedback. 18 11 to 12-yr.-old boys were assigned to 2 groups: Group V (visual), N = 8; Group NV (non-visual), N = 10, matched for performance on beginning trampoline, general physical ability, and verbal ability as measured by the Mill-Hill Vocabulary Test, Form 1, Junior (1948). Results showed some superiority of Group V over Group NV (p > .05). However, Ss at all levels of verbal ability benefitted from visual feedback, while only Ss in Group NV with high verbal ability achieved a high performance score (r = 0.6, p < 0.05).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0031-5125
eISSN: 1558-688X
DOI: 10.2466/pms.1971.32.2.669
Titel-ID: cdi_pubmed_primary_5089100

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX