Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 29 von 32

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From theory to practice : innovations in the family medicine curriculum in Swiss French-speaking universities
Ist Teil von
  • Revue médicale suisse, 2019-05, Vol.15 (650), p.958
Ort / Verlag
Switzerland
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • Family medicine is now an integral part of the curriculum of medical schools in Switzerland. The current challenge is to convey information about the attractive aspects of family medicine to medical students to address the growing shortage of primary care physicians. This article describes the implementation of a research program to promote career choice in family medicine, which leads to the development of a conceptual framework as a theoretical basis for teaching and research. Innovations from three medical schools in French-speaking Switzerland are presented. The authors describe the implication for family physicians in private practice, who are key partners of academic family medicine.
Sprache
Französisch
Identifikatoren
ISSN: 1660-9379
Titel-ID: cdi_pubmed_primary_31066527

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX