Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Journal of continuing education in nursing, 2010-03, Vol.41 (3), p.104-105
2010
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using active simulation to enhance learning of nursing ethics
Ist Teil von
  • The Journal of continuing education in nursing, 2010-03, Vol.41 (3), p.104-105
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • Ethical decision making in health care is a complex issue that requires nurses to critically think about situations. Active simulation through the use of role-play was used as a teaching strategy for education on ethics. Participants served in various roles in simulations that encouraged nurses to examine their thoughts and feelings and use ethical decision-making models.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-0124
DOI: 10.3928/00220124-20100224-09
Titel-ID: cdi_pubmed_primary_20229959

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX