Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
American journal of mental retardation, 2002-09, Vol.107 (5), p.329
2002
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Two New Empirically Derived Reasons To Use the Assessment of Basic Learning Abilities
Ist Teil von
  • American journal of mental retardation, 2002-09, Vol.107 (5), p.329
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2002
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Scores on the Assessment of Basic Learning Abilities (ABLA), Vineland Adaptive Behavior Scales, and the Wechsler Intelligences Scale-Revised (WAIS-R) were obtained for 30 adults with mental retardation. Correlations between the Vineland domains and ABLA were all significant. No participants performing below ABLA Level 6 were testable on the WAIS-R. (Contains references.) (Author/CR)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX