Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 43
Adult education quarterly, 2011-08, Vol.61 (3), p.207-224
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Health learning and adult education: In search of a theory of practice
Ist Teil von
  • Adult education quarterly, 2011-08, Vol.61 (3), p.207-224
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Fifty-five percent of Canadians aged 16 to 64 years lack the skills necessary to read and appropriately interpret health information in textual format. This critical review of research explores issues related to adults’ health and health literacy learning in an effort to illuminate why this unacceptable condition persists. The authors also explore avenues that show promise in leading to more success-producing strategies for health promotion among adults. Given the cyclical relationship of health with other social conditions, the problem has proved stubbornly resistant to educational intervention. A community of practice model is proposed as a means of addressing some of the weaknesses in previous adult education programs.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0741-7136, 0001-8481
eISSN: 1552-3047
DOI: 10.1177/0741713610380438
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_902094943

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX