Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 516571
Cognition, 2006-09, Vol.101 (2), p.385-413
2006

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From single to multiple deficit models of developmental disorders
Ist Teil von
  • Cognition, 2006-09, Vol.101 (2), p.385-413
Ort / Verlag
Netherlands: Elsevier B.V
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • The emerging etiological model for developmental disorders, like dyslexia, is probabilistic and multifactorial while the prevailing cognitive model has been deterministic and often focused on a single cognitive cause, such as a phonological deficit as the cause of dyslexia. So there is a potential contradiction in our explanatory frameworks for understanding developmental disorders. This paper attempts to resolve this contradiction by presenting a multiple cognitive deficit model of developmental disorders. It describes how this model evolved out of our attempts to understand two comorbidities, those between dyslexia and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and between dyslexia and speech sound disorder (SSD).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX