Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 77
Language learning, 1988-03, Vol.38 (1), p.75-99
1988

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A critical appraisal of Gardner's social-psychological theory of second-language (L2) learning
Ist Teil von
  • Language learning, 1988-03, Vol.38 (1), p.75-99
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
1988
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • The social‐psychological theory of second‐language (L2) learning proposed by R. C. Gardner (Gardner & Lambert, 1959; Gardner, 1979; Gardner, 1982; Gardner, 1983) has been one of the most long‐standing theories of L2 learning. For the past 25 years, it has generated a substantial number of studies in various parts of the world. Interestingly enough, a comprehensive and detailed evaluation of the theory has not been forthcoming1. This paper attempts to do just that. It begins with an overview of Gardner's theory. The theory is then analyzed into five major propositions, each of which will be evaluated in the light of relevant studies. Recent developments will then be discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0023-8333, 1467-9922
eISSN: 1467-9922
DOI: 10.1111/j.1467-1770.1988.tb00402.x
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_85337602

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX