Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 42987
Journal of computer assisted learning, 2010-12, Vol.26 (6), p.523-534
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Educational technology - mapping the terrain with Bernstein as cartographer
Ist Teil von
  • Journal of computer assisted learning, 2010-12, Vol.26 (6), p.523-534
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Blackwell Single Titles
Beschreibungen/Notizen
  • This paper uses the literature of educational technology as the site of analysis in order to map the field of educational technology. Having considered Kuhn and Bourdieu's theories, the paper frames the analysis of the field in Bernsteinian terms as a horizontal knowledge structure in a vertical knowledge discourse. Using the concepts of interacting discursive planes, the paper maps the field in terms of its general approach planes and its problem planes. Finally, the paper shows that researchers in the field themselves acknowledge its weak grammar, and calls for commensurability of approaches to be acknowledged in order for robust knowledge to be developed and the legitimacy of the field to be enhanced.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX