Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 216

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The impact of management commitment alignment on salespersons' adoption of sales force automation technologies: An empirical investigation
Ist Teil von
  • Industrial marketing management, 2010-10, Vol.39 (7), p.1088-1096
Ort / Verlag
New York: Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Marketing and information systems scholars have explored several factors that affect sales force automation (SFA) technology adoption. In this study, we introduce a new antecedent to the SFA adoption model, management commitment alignment (MCA). We show that alignment between top management and immediate supervisors' commitment to the SFA technology is an important factor in influencing SFA adoption. Results show that while commitment from both leadership levels (perfect alignment) is the most conducive to SFA adoption, misaligned commitment conditions have differential effects on adoption. Specifically, even when supervisors are committed to sales technology, lack of top management commitment can hurt SFA adoption. Managerial implications of the findings and directions for future research are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0019-8501
eISSN: 1873-2062
DOI: 10.1016/j.indmarman.2009.12.010
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_839142832

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX