Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 4569

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
teaching of empathy for high school and college students: testing Rogerian methods with the Interpersonal Reactivity Index
Ist Teil von
  • Adolescence, 1994, Vol.29 (116), p.961-974
Ort / Verlag
Roslyn Heights, NY: Libra Publishers
Erscheinungsjahr
1994
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • A readiness for effective empathy training develops during the same time period that secure abstract thought, augmented moral development, and the ability to introspect appear--during the college years. College females initially showed higher empathy scores, but both genders were equally teachable, being most effectively taught during college years. (RJM)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX