Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 47
Journal of educational computing research, 2003, Vol.28 (4), p.343-354
2003

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Analyzing Sequential Data in Computer-Supported Collaborative Learning
Ist Teil von
  • Journal of educational computing research, 2003, Vol.28 (4), p.343-354
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2003
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Representations and changes between them play a major role in education (e.g., Hewson, Beeth, & Thorley, 1998), problem solving (e.g., Bauer & Reiser, 1990), cognitive development (e.g., Vosniadou & Brewer, 1992), and the history of science (e.g., Kuhn, 1970). By definition, change of representations is also indispensable for collaborative work since a common understanding or shared knowledge can only be achieved by a partial convergence of the knowledge structures of the collaborating subjects. This articles presents and discusses knowledge tracking (KT), viz., an approach to analyze cognition on the basis of symbolic sequential data. We describe the methodological aspects of KT and delineate the Web-based computer program (knowledge tracking engine, KTE) set up to run KT-analyses (http://www.knowledge-tracking.com/). An empirical study in collaborative learning is taken to exemplify the usage of KT in analysis of computer supported collaboration.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0735-6331
eISSN: 1541-4140
DOI: 10.2190/805X-VG4A-DNND-9NTC
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_743709475

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX