Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 4685
Journal of laryngology and otology, 2010-02, Vol.124 (2), p.119-125
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Review of temporal bone dissection teaching: how it was, is and will be
Ist Teil von
  • Journal of laryngology and otology, 2010-02, Vol.124 (2), p.119-125
Ort / Verlag
Cambridge, UK: Cambridge University Press
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • We aimed to review the history of anatomical dissection, and to examine how modern educational techniques will change the way temporal bone dissection is taught to otolaryngology trainees. Review of the literature using Medline, Embase and PubMed database searches. Temporal bone anatomy has traditionally been taught using cadaveric specimens. However, resources such as three-dimensional reconstructed models and 'virtual reality' temporal bone simulators have a place in educating the otolaryngology trainee. We should encourage the use of fresh frozen cadaveric temporal bone specimens for future otologists. Artificial three-dimensional models and virtual reality temporal bone simulators can be used to educate junior trainees, thus conserving the scarce resource of cadaveric bones.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX