Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 283
How toddlers begin to learn verbs
Trends in cognitive sciences, 2008-10, Vol.12 (10), p.397-403
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
How toddlers begin to learn verbs
Ist Teil von
  • Trends in cognitive sciences, 2008-10, Vol.12 (10), p.397-403
Ort / Verlag
London: Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
Elsevier ScienceDirect Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Any theory of language must account for how children learn verbs, the gateway to grammar. Yet verbs can be difficult to learn. Building on Gentner's ‘natural partitions hypothesis’ we suggest that, to learn a verb, infants must conceptualize components of events and map verbs in the ambient language onto those components. Although toddlers detect and categorize at least some of the conceptual underpinnings of verb categories, the mapping of verbs onto these representations is not transparent. Mapping is a difficult problem in its own right. The Emergentist Coalition Model that has been used to explain noun learning also begins to explain how children move from perceptual to social and then to linguistic information to link verbs to actions and events.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX