Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 356
Annals of neurology, 2005-10, Vol.58 (4), p.617-622
2005
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A life course approach to cognitive reserve: A model for cognitive aging and development?
Ist Teil von
  • Annals of neurology, 2005-10, Vol.58 (4), p.617-622
Ort / Verlag
Hoboken: Wiley Subscription Services, Inc., A Wiley Company
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
Access via Wiley Online Library
Beschreibungen/Notizen
  • The concept of reserve in neuroscience maintains that there are aspects of brain structure and function that can buffer the effects of neuropathology such that the greater the reserve, the more severe the pathology must be to cause functional impairment. This article provides a concise overview of structural and functional approaches to reserve and shows how reserve may be conceived as the sum of its lifetime input. In this context, reserve therefore provides an empirical yet general model of cognitive aging and development. Ann Neurol 2005;58:617–622

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX