Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 52
Psychological assessment, 2005-06, Vol.17 (2), p.191-199
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Analysis of Mean Learning of Normal Participants on the Rey Auditory-Verbal Learning Test
Ist Teil von
  • Psychological assessment, 2005-06, Vol.17 (2), p.191-199
Ort / Verlag
Washington, DC: American Psychological Association
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Analysis of the mean performance of 58 groups of normal adults and children on the free-recall trials of the Rey Auditory-Verbal Learning Test shows that the mean auditory- verbal learning of each group is described by the function R1 + S ln ( t ), where R1 is a measure of the mean immediate memory span, S is the slope of the mean logarithmic learning curve, and ln ( t ) is the natural logarithm of the trial number t . The analysis also shows that R1 varies with age and other demographic factors, whereas S is almost a constant, and it yields equations for estimating the effect of these factors on R1. Potential use of these findings for assessment of auditory-verbal memory and learning in comparative clinical studies is discussed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX