Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 142
Human communication research, 1987-10, Vol.14 (1), p.27-46
1987
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Does Television Viewing Hinder Academic Achievement Among Adolescents?
Ist Teil von
  • Human communication research, 1987-10, Vol.14 (1), p.27-46
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
1987
Quelle
Wiley Online Library - AutoHoldings Journals
Beschreibungen/Notizen
  • This study examines the relationship between exposure to various types of television programs and measures of achievement, both of knowledge and skills. The results support a differential viewing hypothesis and a displacement of time hypothesis as explanations for the relationship. Furthermore, a threshold effect resulted that indicates that television viewing does not adversely affect achievement until viewing exceeds about 10 hours per week.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0360-3989
eISSN: 1468-2958
DOI: 10.1111/j.1468-2958.1987.tb00120.x
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_60926822

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX