Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 1
Journal of contextual economics : Schmollers Jahrbuch, 2008-01, Vol.128 (3), p.351-379
2008

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Educational effects of alternative secondary school tracking regimes in Germany
Ist Teil von
  • Journal of contextual economics : Schmollers Jahrbuch, 2008-01, Vol.128 (3), p.351-379
Ort / Verlag
Berlin: Duncker & Humblot, Berlin
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Worldwide Political Science Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • This paper examines educational outcomes of pupils selected to secondary school types by different tracking regimes in a German state: Pupils are alternatively streamed after fourth grade or after sixth grade. Regression results indicate that, estimated on the mean, there are no negative effects of later tracking on educational outcomes in the middle of secondary school. Positive effects are observed for pupils with a less favorable family background. Quantile regressions reveal that effects of later tracking are positive for the lower quantiles but decrease monotonically over the conditional distribution of test scores, turning into negative effects for the upper quantiles.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0342-1783, 1439-121X, 2568-7603
eISSN: 2568-762X
DOI: 10.3790/schm.128.3.351
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_59851643

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX