Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 55
Educational foundations (Ann Arbor, Mich.), 2007-12, Vol.21 (1-2), p.29-45
2007
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Young People Assert and Forge Cultural Identities in the Course of Their Political Activism within Alternative Spaces
Ist Teil von
  • Educational foundations (Ann Arbor, Mich.), 2007-12, Vol.21 (1-2), p.29-45
Erscheinungsjahr
2007
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • The article examines African American, Latina/o, and White high school students' assertions of cultural and ethnic identities as they struggle for their educational rights in Los Angeles and Philadelphia. In doing so, the study illustrates the ways in which alternative spaces outside the formal context of schools facilitate expressions, understandings, and negotiation of identities among young people. In some instances, the young people attempt to bridge their differences and work towards attaining a common goal whereas at other times they may assert their ethnic and cultural identities. Adapted from the source document.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1047-8248
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_58795661

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX