UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 14 von 194
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Parenting and self-regulation in preschoolers: a meta-analysis
Infant and child development, 2006-11, Vol.15 (6), p.561-579
Karreman, Annemiek
van Tuijl, Cathy
van Aken, Marcel A. G.
Deković, Maja
2006
Details
Autor(en) / Beteiligte
Karreman, Annemiek
van Tuijl, Cathy
van Aken, Marcel A. G.
Deković, Maja
Titel
Parenting and self-regulation in preschoolers: a meta-analysis
Ist Teil von
Infant and child development, 2006-11, Vol.15 (6), p.561-579
Ort / Verlag
Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
A meta‐analysis of 41 studies was conducted to examine the strength of the relation between parenting (positive control, negative control and responsiveness) and self‐regulation in preschoolers. Results revealed significant associations between both types of parental control and self‐regulation, with effect sizes being small in magnitude. There was no significant association between self‐regulation and responsiveness. The strength of the association between parenting and self‐regulation varied with different conceptualizations of self‐regulation; positive and negative control were associated with child compliance, but not with inhibition and emotion regulation. Copyright © 2006 John Wiley & Sons, Ltd.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1522-7227, 1522-7219
eISSN: 1522-7219
DOI: 10.1002/icd.478
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_57225348
Format
–
Schlagworte
Child Development
,
Child Rearing
,
Compliance
,
Compliance (Psychology)
,
Effect Size
,
emotion regulation
,
Emotional Adjustment
,
Emotional regulation
,
Inhibition
,
Meta Analysis
,
Parent Child Relationship
,
Parenting
,
Parenting Styles
,
Parents & parenting
,
Predictor Variables
,
Preschool Children
,
Schematic Studies
,
Self Management
,
self-regulation
,
Selfregulation
,
Social Science Research
,
Systematic review
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX