Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 27
Repetition, Reputation, and Raiding
The Review of financial studies, 1992-01, Vol.5 (4), p.685-708
1992
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Repetition, Reputation, and Raiding
Ist Teil von
  • The Review of financial studies, 1992-01, Vol.5 (4), p.685-708
Ort / Verlag
New York, NY: Oxford University Press
Erscheinungsjahr
1992
Quelle
Business Source Ultimate【Trial: -2024/12/31】【Remote access available】
Beschreibungen/Notizen
  • I develop a multitarget takeover model with bid revisions, in which bidders desire a reputation for having low valuations. Such a reputation increases the likelihood that future targets will accept low premium bids. Bidders develop reputation by using low take-it-or-leave-it offers. Consequently, tender premiums, bid revision rates, and success rates are lower for continuing bidders than for those considering only a single target. Success rates vary within a series, and reputation building is more likely with highly correlated target valuations. I provide an exploratory empirical analysis consistent with lower premiums from continuing bidders and discuss some resulting implications regarding "raiders," conglomerates, and resistance strategies.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0893-9454
eISSN: 1465-7368
DOI: 10.1093/rfs/5.4.685
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_38490593

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX