Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 5512
The Journal of economic history, 2009-09, Vol.69 (3), p.783-808
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Quantifying Quantitative Literacy: Age Heaping and the History of Human Capital
Ist Teil von
  • The Journal of economic history, 2009-09, Vol.69 (3), p.783-808
Ort / Verlag
New York, USA: Cambridge University Press
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Age data frequently display excess frequencies at attractive numbers, such as multiples of five. We use this “age heaping” to measure cognitive ability in quantitative reasoning, or “numeracy.” We construct a database of age heaping estimates with exceptional geographic and temporal coverage, and demonstrate a robust correlation of literacy and numeracy, where both can be observed. Extending the temporal and geographic range of our knowledge of human capital, we show that Western Europe had already diverged from the east and reached high numeracy levels by 1600, long before the rise of mass schooling or the onset of industrialization.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX