Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 189
The Journal of human resources, 2009-04, Vol.44 (2), p.479-494
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A professor like me: The influence of instructor gender on college achievement
Ist Teil von
  • The Journal of human resources, 2009-04, Vol.44 (2), p.479-494
Ort / Verlag
Madison: University of Wisconsin Press
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • Many wonder whether teacher gender plays an important role in higher education by influencing student achievement and subject interest. The data used in this paper help identify average effects from male and female college students assigned to male or female teachers. We find instructor gender plays only a minor role in determining college student achievement. Nevertheless, the small effects provide evidence that gender role models matter to some college students. A same-sex instructor increases average grade performance by at most 5 percent of its standard deviation and decreases the likelihood of dropping a class by 1.2 percentage points.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX