Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 84
Journal of business ethics, 2008-02, Vol.77 (3), p.347-360
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Relevance and Value of Confucianism in Contemporary Business Ethics
Ist Teil von
  • Journal of business ethics, 2008-02, Vol.77 (3), p.347-360
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This article examines the relevance and value of Confucian Ethics to contemporary Business Ethics by comparing their respective perspectives and approaches towards business activities within the modern capitalist framework, the principle of reciprocity and the concept of human virtues. Confucian Ethics provides interesting parallels with contemporary Western-oriented Business Ethics. At the same, it diverges from contemporary Business Ethics in some significant ways. Upon an examination of philosophical texts as well as empirical studies, it is argued that Confucian Ethics is able to provide some unique philosophical and intellectual perspectives in order to forge a richer understanding and analysis of the field of contemporary Business Ethics.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX