Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 108
Schweizerische Zeitschrift für Volkswirtschaft und Statistik, 2006-03, Vol.142 (1), p.115-145
2006
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Does school duration affect student performance?: Findings from canton-based variation in Swiss educational length
Ist Teil von
  • Schweizerische Zeitschrift für Volkswirtschaft und Statistik, 2006-03, Vol.142 (1), p.115-145
Ort / Verlag
Swiss Society of Economics and Statistics (SSES)
Erscheinungsjahr
2006
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • We investigate Swiss canton-based regulations determining the number of school years required to graduate from academic track secondary school. We find that this variation (12, 12.5 or 13 years) does not affect human capital levels (TIMSS math and science performance). This suggests that one could decrease school length from 13 to 12 years without decreasing student performance levels. A younger school leaving age could extend the working life, soften the burden of population ageing, increase life-time income and narrow the gap between desired and actual fertility.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX