Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 1488
Planning Early for Careers in Science
Science (American Association for the Advancement of Science), 2006-05, Vol.312 (5777), p.1143-1144
2006

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Planning Early for Careers in Science
Ist Teil von
  • Science (American Association for the Advancement of Science), 2006-05, Vol.312 (5777), p.1143-1144
Ort / Verlag
Washington: American Association for the Advancement of Science
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
American Association for the Advancement of Science
Beschreibungen/Notizen
  • Tai et al. used nationally representative longitudinal data to investigate whether science-related career expectations of early adolescent students predicted the concentrations of their college degrees earned years later. Young adolescents who expected to have a career in science were more likely to graduate from college with a science degree, emphasizing the importance of early encouragement.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0036-8075
eISSN: 1095-9203
DOI: 10.1126/science.1128690
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_36146879

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX