Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 978
Journal of applied behavior analysis, 2024-07, Vol.57 (3), p.784-797
2024
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Facilitating the emergence of intraverbal tacts by autistic children via joint control
Ist Teil von
  • Journal of applied behavior analysis, 2024-07, Vol.57 (3), p.784-797
Ort / Verlag
Hoboken, USA: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Rodriguez et al. (2022) discovered that teaching four component skills was sufficient to facilitate the emergence of intraverbal tacts across four applications with three participants. Our study replicated and evaluated an extension of this procedure that was directed at facilitating intraverbal tacts when a child learns the component skills but continues to fail to produce intraverbal tacts. The extension consisted of procedures to enhance the divergent control exerted by the auditory stimulus (i.e., the question) and the discriminability of joint control. Intraverbal tacts emerged for all three participants after undergoing the extension procedures. These results are discussed in the context of a conceptual analysis of intraverbal tacts and the potential role of joint control.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-8855, 1938-3703
eISSN: 1938-3703
DOI: 10.1002/jaba.1072
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2974001559

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX